Discussie: Een reeel gevaar
Los bericht bekijken
Oud 22 mei 2003, 18:17   #19
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus de Boskabouter
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alpina
Citaat:
Economie = Sociologie. De dag dat die stelling aanvaardt wordt zullen we weer vooruitgang boeken in dat studiegebied.
Economische evoluties hebben inderdaad invloed op de sociologische en omgekeerd, maar om nu te zeggen dat beide wetenschappen gelijk zijn...
Beiden bestuderen exact hetzelfde vanuit een andere hoek. Een beetje zoals scheikunde en natuurkunde.

Ik heb eens de tijd genomen om deze thread te lezen.
Wat opvalt is dat je stelt je centen te investeren in bedrijven met een lage schuldenlast.
Nu, stel dat iedereen direkt dit advies zou opvolgen; welk een ramp gaat de economie dan tegemoet?? Honderden bedrijven zullen waarschijnlijk op de fles gaan en misschien enkele banken met zich meesleuren.
Of zit ik hier mis?
Yep, dan heeft dat een katalyserend effect op het effect dat besproken werd.

Maar mijn opinie heeft dat soort draagkracht niet. Economische voorspellingen maken is heel gemakkelijk, ze juist timen is wat moeilijk is. Ik ben daar geen kei in, ik kijk gewoon naar economische fundamenten en maak de beslissing voor mezelf. Aangezien we hier met een fenomeen te maken krijgen dat niet gezien is sinds de jaren 30, vind ik het een postje waard.

Maar Paulus, ge kunt natuurlijk ook uzelf indekken voor het geval dat de hele wereld naar mij luistert en tegen een deflatoire spiraal: Investeer uw hebben en houden in put opties op bedrijven met hoge schuldenlast. Als uw voorspelling uitkomt bent ge steenrijk.