Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer
Daarmee bedoel ik: Als er morgen iemand hypothetisch een uitzondering maakt voor 1 betoger: dat die alles mag zonder vaccin te moeten krijgen, dan stuurt die vanaf morgen zijn kat naar zulke betogingen, want het gaat hem dan niet meer aan.
|
Dat denk jij. Ik denk dat er onder die betogers heel wat gevaccineerden rondlopen.
Citaat:
Solidariteit gaat uit vanuit het gevoel iets te doen voor een groep voor je idealen, los van het idee of je er zelf last van ondervindt of niet.
|
Voila, en ik denk dat veel mensen inderdaad zulke solidariteit hebben. Om de eenvoudige reden dat je, als je 2 minuten nadenkt, beseft dat het deze keer HUN probleem is, maar de volgende keer UW probleem.
Ik wil bijvoorbeeld, wat er ook gebeure, geen 4de spuit van dat spul (als het geen update is, en dan nog). Welnu, ik behoor NU tot de "braaf gevaccineerden", maar ik zal dan misschien morgen een "ongewenste burger" zijn omdat ik mijn 4de spuit niet wil (en daar HEEL GOEIE redenen voor heb). Als men die waanzin NU geen halt toe roept, ook al heb ik daar NU geen last van, dan zal ik alleen staan als ik volgende keer WEL last zal hebben he.