Los bericht bekijken
Oud 10 februari 2022, 19:32   #1
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard Strikt katholieke regimes, nare praktijken

Ik vroeg me af of er één forummer is die dit kan goedkeuren.

titel: Vrouw uit El Salvador vrijgelaten na tien jaar in gevangenis om abortus
https://www.hln.be/buitenland/vrouw-...rtus~abd4b9ee/

Citaat:
Een vrouw in El Salvador, die aanvankelijk tot dertig jaar cel was veroordeeld wegens abortus, is na tien jaar weer op vrije voeten. Ze is de vijfde vrouw in twee maanden tijd die vroegtijdig is vrijgelaten, meldt een mensenrechtenorganisatie.
Buitenlandredactie 10-02-22, 09:59 Laatste update: 10:06 Bron: AD.nl

Elsy - de vrouw wordt om veiligheidsredenen alleen bij haar voornaam genoemd - kreeg in 2011 op 28-jarige leeftijd een miskraam. Ze zocht hulp, maar kreeg geen medische ondersteuning. Integendeel, ze werd gearresteerd op verdenking van het bewust afbreken van haar zwangerschap.

“Haar onterechte veroordeling tot dertig jaar cel voor dood door schuld is nu voorbij”, schrijft een organisatie die zich inzet om abortus in El Salvador te decriminaliseren. “Elsy werd bij haar zoon weggehaald en kan nu eindelijk met hem herenigd worden”, klinkt het ook nog over de alleenstaande mama.

Ten strengste verboden

Het Centraal-Amerikaanse El Salvador is een van de weinige landen waar abortus ten strengste verboden is en in enkele gevallen zelfs wordt berecht als moord. De 40-jarige president van El Salvador, Nayib Bukele, is tegen abortus en werkt herziening van de abortuswetgeving tegen. Hij vindt het afbreken van de zwangerschap ‘genocide’.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden