Los bericht bekijken
Oud 11 februari 2022, 16:57   #80
De Rode Willem
Perm. Vertegenwoordiger VN

De Rode Willem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Vandaar dat de regeringsvormingen altijd zo goed gaan als het VB (en de N-VA als ze ook niet mee mag doen) groot is he
daar maak ik mij geen zorgen in.
Vivaldi als regering in lopende zaken (demissionair kabinet) lijkt mij geen slechte oplossing in het geval dat democratisch rechts wat zou tegenstribbelen.
Het ligt bij Wever...als hij zijn zottigheden wat imperkt kan Vivaldi snel vervangen worden.

Citaat:
Kijk, die stem is niet nutteloos. Die zorgt voor moeilijke regeringsvormingen, ingewikkelde coalities, en slecht(er) bestuur. En ik zag dat het goed was..
Die moeilijke regeringsvormin lijkt mij, zoals hierboven gezegd, geen probleem. Vivaldi in lopende zaken zolang NVA zot blijft doen.

Citaat:
Vivaldi is toch een droom zou ik zeggen, en het succes van het VB (en de afkeer van de N-VA) zit daar voor veel tussen. Hadden al die nutteloze stemmen "nuttig" uitgebracht geweest, dan zouden we een gemakkelijker coalitie vorming gehad hebben en een minder slecht ineengedraaid cabinet, wat dus te vermijden is.
N-VA had iets met de PS tot Wever naast zijn schoenen ging lopen.
Dus had Wever niet zijn zotheid in de kop gehaald om de MR te dumpen, het zou gemakkelijker geweest zijn.
Trouwens wat is moeilijk. Er was de vorige keer nog keuze....
En eens de dwarsligger Wever zichzelf overboord had gegooid, ging het gemakkelijk.

Citaat:
We willen zo slecht en klungelachtig mogelijk bestuur, zodat de bevolking zo wrevelig mogelijk maakt. Nu heb ik wel tot mijn grote spijt moeten vaststellen dat men in Vlaanderen de grootste idioten mag hebben in het bestuur, Vlamingen zijn zo een makke onnozelaars dat ze toch braaf gehoorzamen, dus met dat volkske mag het den dieperik in. Maar dan moeten we dat ook zo hard mogelijk den dieperik induwen he.
Negativisme als drijfveer...moet kunnen.
Ik bekijk het eerder positief. Wie blanco/ongeldig stemt die schept een vijver waar de machtspartijen uit kunnen vissen als ze voldoende goed besturen om die mensen (terug) te bekoren.
Dat is iets heel anders dan uw stem vergooien in de nutteloosheid van extreem rechts achter een cordon. En dan mee helpen hopen dat de boel om zeep draait.
Het is een mentaliteit dat negativisme...maar niet de mijne.
Ook helpen een maatschappelijke haatverspreidende partij als VB steunen is niet aan mij besteed.

Citaat:
Er moet gewoon slecht bestuur komen. Dan gaan de mensen die een beetje eer hebben, die aan een vleeshaak hangen - wat toch de uiteindelijke bedoeling is he - of anders maar gelijk de grootste onnozelaars dat slechte bestuur ondergaan, wat de verdiende straf is voor zo een labbekakken te zijn. Wat ten alle prijze moet vermeden worden, is een bestuur dat een beetje op iets trekt. En door op het VB te stemmen, helpt ge dat laatste te vermijden.
Dat is uw negatieve zienswijze.
Deel ik hoegenaamd niet.

Geef nooit een boomerang aan idioten

Laatst gewijzigd door De Rode Willem : 11 februari 2022 om 16:58.
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden