Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kaal
Over inteelt bij Adam en Eva is het interessant te weten dat inteelt tussen naaste familie gevaarlijk is enkel en alleen omdat op die manier de genetische defekten eigen aan de familie zich maar blijven opstapelen, met als gevolg dat die bij elke generatie erger worden. Elke generatie geeft defekten door aan de volgende generatie. Om gezonde kinderen te hebben moeten we er steeds op letten dat die defekten worden "verdund" in genen die voldoende van de onze verschillen. Blijkbaar heeft elke cultuur dat ingezien zodanig dat incest overal verboden werd.
En broer en een zus zonder enig defekt (wat dus niet bestaat) zouden echter gerust samen een kind kunnen hebben.
|
Uit het verhaal van jacob bij zijn nonkel laban in de bijbel blijkt dat hij toen reeds kennis had van de wetten van mendel. In feite pasten de oude semietische stammen die wetten ook op zichzelf toe. Via inteelt hebben de joden een aantal eigenschappen van hun eigen stam destijds bewust vastgelegd.
wist je dat alle goudhamsters in de wereld bvb afstammen van 1 moeder met 14 jongen.
vraag maar eens aan mensen die iets kennen van het fokken van paarden of honden....
in sommige gevallen wordt inteelt expres toegepast precies om wenselijke raseigenschappen vast te leggen.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 17 maart 2005 om 19:37.
|