Los bericht bekijken
Oud 12 februari 2022, 15:15   #184
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Stel je nu voor om met een leeftijdsgerelateerde aftopping te werken, zodat maatregelen tot 65 jaar kunnen onder de noemer volksgezondheid, maar éénmaal daarboven dat ze niet langer een verworven recht zijn maar een gunst ?
Voila. Ik zou zelfs zeggen dat daar niet eens een precieze leeftijd op moet geplakt worden, maar de daad van op pensioen gaan (omdat men niet meer aktief rendabel zijn waarde kan verdienen) maakt dat men eigenlijk aan de maatschappij zegt "ok, ik heb mijn tijd gehad, ik ben nu versleten, ik trek mij terug". De normale toestand in het leven, als men het "aktieve" deel verlaten heeft, is om dood te gaan he. Maar aangezien wij een rijke maatschappij zijn, en aangezien die mensen waarde opgepot hebben, mogen zij uiteraard materieel gesteund worden om dat moment zo aangenaam mogelijk af te wachten. En mogen zij een deeltje van de materiele luxe van de maatschappij krijgen. Maar we gaan ons geen PIJN doen voor mensen die eigenlijk "dood" hadden moeten zijn he.

Dat is dus het waanzinnige geweest dat ik hier altijd gek gevonden heb: we gaan mensen die aktief zijn, of nog aktief moeten worden (kinderen) hun HEEL BEPERKTE TIJD verknoeien om die die die tijd al verlaten hebben, nog wat langer te laten rekken, met METHODES DIE ZO GOED ALS NIET GEWERKT HEBBEN.

Dat we ze PROBEREN te verzorgen, uiteraard. Dat we hen vaccineren, als ze dat willen, uiteraard. Maar daar stopt het he.

Laatst gewijzigd door patrickve : 12 februari 2022 om 15:17.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden