Los bericht bekijken
Oud 17 maart 2005, 21:09   #3
Cynicus
Banneling

Cynicus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Volksstormer
In Gent vindt een foto-tentoonstelling plaats die 'transseksualiteit' als een soort nieuwe levensvorm moet promoten. Het is niet alleen een belachelijk, maar ook een zeer gevaarlijk inititiatief met (schadelijke) maatschappelijke implicaties.

Het gaat immers om het feit dat mensen zichzelf hoe langer hoe meer een compleet illusoire persoonlijkheid gaan aanmeten. (Versus het oude "Ken jezelf" of "Word wat je bent".) Ik denk dat de ontkenning van het eigen geslacht eigenlijk de ultieme daad van menselijke hoogmoed is. Het is de mens die zichzelf 'vrij' waant en zichzelf 'maakt' door zijn eigen afkomst, zijn eigen wezen te loochenen d.w.z. te verminken.

Toen 'organisatrice' Estelle Sleghers in het radioprogramma De Nieuwe Wereld werd gevraagd of ze nu interseksueel, transseksueel (of nog een ander leuk neologisme) was, antwoordde ze: "Ik was transseksueel, maar nu ben ik een vrouw". (Ze geloven het dus écht! )
Op de vraag wat ouders best zouden doen als hun kind transseksuele trekjes vertoont, antwoordde Estelle: "Vooral NIET uit het hoofd proberen praten". (Toch opvallend hoe het "verboden te verbieden" vooral populair is bij mensen die geen flauw benul van opvoeding, laat staan van kinderen hebben! )

Kortom, tijd voor een tegenreactie!
Ombouwoperaties zouden verboden moeten worden. Het uitvoeren van dergelijke operaties zou strafbaar moeten zijn. De reeds bestaande transseksuele misbaksels zouden een soort transseksuelenbelasting moeten betalen. Verdraagzaamheid tegenover transseksuelen is moreel verwerpelijk.
Cynicus is offline   Met citaat antwoorden