Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem
Ik.leef in een vrije maatschappij.
Ik doe en laat wat ik wil….’
Het is jammer voor de enkelen die zichzelf buiten die vrije maatschappij hebben geplaatst.
|
Je kan je in een vrije maatschappij niet "buiten die vrije maatschappij plaatsen" he. Dat is voor U een beetje moeilijk om te begrijpen. Het spreekt toch vanzelf dat je geen pasjes toont in een restaurant he. Als je dat wel doet, dan ben je niet vrij, maar gedwongen. Je kan ook niet vrij rondlopen met een snotneus he. Je bent niet vrij. Je hebt je geschikt naar de slavernij omdat die voorlopig voor jou aanvaardbaar lijkt, meer niet.
Wilde gisteren naar de bioscoop gaan. Men vroeg mijn pasje. Ik heb het niet getoond en terug naar huis gegaan. Ik wilde gewoon weten of men het toepaste. Het spreekt toch vanzelf dat zoiets niet aanvaardbaar is he.
Mijn jongste wordt binnenkort 12 jaar. Het zou idioot zijn van hem een risico op myocarditis doen op te lopen met een behandeling die voor hem geen zin heeft. Hij moet er dus nu aan gewoon worden om niet naar de bioscoop kunnen te gaan he, hoewel hij strikt gezien nog mocht gisteren. Dat is iets dat hem in de totalitaire wereld die eraan komt niet meer zal kunnen.
Jij noemt dat een vrije wereld, waar kinderen van 12 jaar medische risico's moeten lopen om toelating te hebben om naar de bioscoop te gaan.