Los bericht bekijken
Oud 18 maart 2005, 00:33   #608
Gun
Perm. Vertegenwoordiger VN

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Phrea|K
Opnames zou je kunnen namaken, maar er zijn dus ook getuigen die de Atta gekend hebben (gastgezin in Duitsland en dergelijke), dit geldt ook voor de andere kapers. Hoe ga je dat uitleggen? Was 'Atta' dan gewoon een schuilnaam voor een Egyptenaar die ingehuurd was door de CIA om door Amerika te trekken en fictieve sporen aan te leggen?
Mohamed Atta.
Ik kan verkeerd zijn, maar heb jij foto's te zien gekregen van de personen die het vliegtuig kaapten?
De foto die wereldwijd vertoond is is die van de echte Atta die 4 jaar in Hamburg heeft verbleven, daar bestaat geen twijfel over.

Er zijn verscheidene zaken over Atta waar verder op kan beboomd worden

1. Overlevende zelfmoordkapers?

De dagen na de bekendmaking van de identiteit van de 19 kapers hebben 7 Arabische individuen geprotesteerd en hun, vanzelfsprekende, onschuld duidelijk gemaakt. Deze 7 Arabieren waren het slachtoffer van ‘identiteitsdiefstal’. De ‘Telegraph of England’ meldde het als volgt: ‘The men with stolen identities', hun namen werden de wereld rondgebazuind als zijnde monstrueuze terroristen, maar gisteren hebben 4 van de 19 mannen verklaard dat hun identiteitspapieren werden gestolen. De mannen, allen van Saoedi-Arabië, vertelden geschokt te zijn door de verkeerdelijke vermelding als zelfmoordterrorist. Geen van de 4 was in de VS op 9-11 en allen waren levend en wel in hun thuisland. Ze waren beledigd nadat ze geïdentificeerd waren door het FBI. Eén van hen was nog nooit in de VS geweest, een andere was piloot voor Saudi Airlines die op training was in Tunesië. Saudi Airlines meldde dat het gerechterlijke stappen overwoog tegen het FBI omdat het de reputatie van de piloten en de vliegtuigmaatschappij zou geschaad hebben.’
CNN meldde dat FBI directeur Robert Mueller toegaf dat sommige identiteiten van de kapers onderhevig waren aan identiteitsdiefstal. 21 septembert 2001 werd het volgende gemeld: ‘FBI directeur Robert Mueller heeft bevestigd dat enkele van de kapers van de aanslagen van vorige week gebruik maakten van gestolen paspoorten en, volgens veiligheidsexperts, was de kans redelijk groot op basis van de verfijnde manier waarop de aanslagen waren uitgevoerd.’

2. De opleiding van Mohammed Atta

Hij was de zogenaamde leider van de 9-11 kapers. Zoals bij de 7 kapers waarvan men weet dat ze nog in leven zijn, is het paspoort van Mohammed Atta gestolen in 1999, hetzelfde paspoort dat miraculeus te voorschijn is gekomen van tussen het puin van de WTC torens. Atta stond bekend als een verlegen, soms timide en vrouwenschuwe man. Hij was een student artchitectuur. Omwille van zijn brave voordoen probeerden zijn medestudenten niet te drinken of te vloeken in zijn bijzijn. Hoe dit brave niet-politiek geïnspirreerde mama’s-kindje kon transformeren tot een wodkadrinkend terroristisch beest, zoals beschreven in de media, kan waarschijnlijk bovenaan gerangschikt worden in de lijst van meesterlijke persoonlijkheidswissels en verdringt bij deze ‘Jekyll and Hyde’.
Atta, of beter gezegd iemand die zijn identiteit gebruikte, schreef zich in bij een vliegschool in Florida waar hij na zijn training heel duidelijk maakte dat hij naar Boston(!?) trok. De directeur van de vliegschool was Rudi Dekkers, een geëmigreerde Nederlander. Rudi Dekkers maakte duidelijk dat de cursus die hij voorschotelde niet van toepassing is voor commerciële vliegtuigen. Hij beschreef Atta als ‘an asshole’, één van de redenen hiervoor was te vinden in een ongewoon incident tussen Rudi Dekkers en Mohammed Atta bij het begin van de cursus.
DEKKERS: ‘Wanneer ik iemand een aantal keer opmerk in onze gebouwen weet ik dat deze een reguliere student is en tracht ik een gesprek op gang te brengen. Het is een vorm van PR. Mijn mensen hadden me geïnformeerd dat Mohammed Atta 4 jaar in Hamburg had gestudeerd. Ik ben van oorsprong Nederlander en kan een woordje Duits, dus spark ik op een onbewaakt moment Atta aan: ‘Goeie morgen , alles OK?’ ... ‘Is de koffie in orde?’ ... Hij keek me aan met ijzige ogen; antwoordde niet en liep weg. Tot zover de eerste kennismaking’

Het waren onvoorziene en ongeplande omstandigheden die ertoe leidden dat Atta een vlieginstructeur voorgeschoteld kreeg die Duits sprak. De echte Atta had zonder problemen de Duitse vragen kunnen beantwoorden. Deze terrorist was opgeleid om een onschuldige Arabier te laten doorgaan voor wat later een vliegtuigkaper bleek te zijn.

3. The day after

Een ander voorval dat deze versie van het verhaal ondersteunt is dat de vader van Mohammed Atta beweert zijn zoon nog aan de telefoon te hebben gehad op 12 september, juist ‘The day after’. Van de echte Mohammed Atta is intussen niets meer gehoord. Kan dit iets te maken hebben met een aantal agenten, zich voordoend als ‘studenten’, die zijn gearresteerd in Hollywood (Een klein stadje in Florida) omwille van mogelijke liquidatiepraktijken? Laat dit net dezelfde kleine stad zijn waarin de echte Atta verbleef. Op de vraag wat er gebeurde met de echte Atta antwoorde de vader: ‘vraag het aan de MOSSAD!’

Laatst gewijzigd door Gun : 18 maart 2005 om 00:34.
Gun is offline   Met citaat antwoorden