Los bericht bekijken
Oud 17 februari 2022, 09:10   #16
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Een waterbom over gans Vlaanderen? Dat lijkt me zeer onwaarschijnlijk. Of het klimaat moet hier nog een graad of 20 opwarmen, het zeewater naar 30°C zodat er orkanen over ons kunnen waaien.
Verder zal het wel altijd en om de zoveel jaar eens ergens regenen dat het giet met bijhorende overstromingen.
Misschien moet men maar weer beken en rivieren uitbaggeren zodat ze meer water kunnen afvoeren? In de Dender ligt meters slib.

Nu ja, ik zit safe op 68m boven de zeespiegel en, behalve die van Geraardsbergen, zo goed als het hoogste punt in een straal van 30km. Er zullen er veel op mijn hof staan (en inkom betalen) voor mijn kot onderloopt.
Dat is niet meer of minder waarschijnlijk dan die waterbom boven Wallonië. Of beschikt gij over info dat het risico voor Wallonië hoger was? Het heeft trouwens weinig gescheeld of hier in Limburg hadden we ook grote overstromingen met die waterbom in Wallonië. Op die kaart hier hoger is nochtans te zien dat het risico op grote (financiële)gevolgen hier in het Maasland kleiner is dan elders in Vlaanderen. Dat hebben wij vooral te danken aan de grote grensoverschrijdende werken langs de Maas die de laatste jaren uitgevoerd werden. Ik zie trouwens dat men op dit ogenblik in de Maas nog altijd werken uitvoert die een gevolg zijn van de waterbom boven Wallonië.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden