Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas
Binnenkort ja maar dan geen eigendomsrecht want die schaffen we allemaal af op grond - het wordt een gebruiksrecht en hoe meer ruimte je afpakt van de gemeenschap hoe meer je dan aan de gemeenschap moet betalen. Je kan alleen datgene bezitten waarvoor je gewerkt hebt en land - grond dat was er al - voordat er zelfs ooit mensen waren - en dus kan je er ook nooit eigendomsrecht op hebben.
en ik vindt ook wel dat vlaanderen vol zit
t zal niet gauw gebeuren dat ik dat zeg denk ik maar hierin heeft cynicus gelijk
|
Toch maar eens zoeken naar de Europese bevolkingscijfers, misschien? Ik heb horen zeggen dat die in de dalende lijn zitten. Ik denk niet dat België te vol zit, maar dat er inderdaad zijn die teveel van de koek nemen, zeker wat grond en huizen betreft. Daardoor LIJKT het alsof er geen plaats meer is.
Verder ben ik het wel met je eens; de grond is van iedereen, net als de lucht en het water. De eerste die ooit een paal in de grond sloeg en zei: dit is allemaal van mij, hadden ze niet moeten geloven. Dan was het niet zover gekomen.