Los bericht bekijken
Oud 18 februari 2022, 10:53   #8
Tyler Durden
Partijlid

Tyler Durden's schermafbeelding

Standaard

Ik vind het heel gek dat veel van de oudere generatie schermen met "hun hele leven gewerkt voor de jongeren achter hen". Alsof het een keuze is. Buiten de eigen kinderen heb je helemaal geen vrije keuze om al dan niet te werken voor wat achter jou komt hé. Vadertje staat beslist dat. Ik zie dus niet in hoe dat een argument is om aan te tonen hoe goede onze ouderen wel niet zijn van inborst. Als ze de keuze hadden was het misschien helemaal anders gelopen.

Dat gezegd zijnde heb ik medelijden met iedereen die de impact van de overheidsmaatregelen heeft gevoeld de laatste jaren. Zowel de bejaarden die vereenzamen in de homes, de middelbare leeftijd die het sociaal leven ingeperkt zag en vaak zware financiële repercussies voelde en de jongeren wiens sociaal leven kapot gemaakt is en waarvoor mentaal welzijn niet belangrijk was.

Het is een partijtje op elkaar schieten en dat is vrij jammer want de schuldige is de overheid en hun beslissingen hé. Au fond zijn die beslissingen genomen met het oog op het verlengen van het leven van de bejaarden en de risicogroepen. Dat betekent niet per se dat die verlenging van het leven kwalitatief is of dat die groep daar per se vragende partij voor is als geheel. Ik neem aan dat heel wat bejaarden die echt de impact van de maatregelen voelden (ik heb het dan niet over de CST-zwaaiers die dit forum frequenteren) liever het risico namen dan de maatregelen.