Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje
Poetin is inderdaad begonnen met het spierballen gerol.
Oekraïne maakt geen deel uit van de NATO en hij was in de veronderstelling dat de NATO passief zou blijven.
Zijn spierballen gerol was eigenlijk gericht aan Kiev, moet de boodschap trek jullie terug uit Donetsk en Loegansk, want ik wil die gebieden onder mijn beheer.
Poetin wou gewoon opnieuw hetzelfde doen als met de Krim en had verwacht dat de NATO op dezelfde manier zou reageren als met de Krim.
|
De Krim is onontbeerlijk voor Rusland omwille van Sebastopol. Dar is een essentiële veiligheid zaak. Donbass niet. Daar heeft Rusland tot nu toe niet de onafhankelijkheid erkend en vraagt het om implementatie van Minsk 2 waardoor grotere autonomie maar binnen Oekraïne wordt toegekend aan Donetsk en Lugansk. Een onderhandelde oplossing is perfect mogelijk. De ENiGE die hier echt dwars ligt is de VS. Dat is ook de enige die voordeel bij zo'n oorlog zal hebben (denkt het).
Citaat:
Als de grote bullebak tegenover Oekraïne dacht hij dat die stilletjes hem zijn zin gingen geven.
Maar plots staat daar de NATO als de beschermende grote broer van Oekraïne.
Als een echte bullebak, probeert hij die grote broer ook bang te maken door te zeggen dat die ook kletsen kan krijgen, om daarna vast te stellen dat die grote broer meer kletsen aan hem kan uitdelen en zoekt nu dus een uitweg om zonder kleerscheuren de aftocht te kunnen blazen.
Dat hij daarvoor wat vriendjes moet opofferen, is pech voor die vriendjes, zolang hij maar geen kletsen krijgt.
|
Het Biden regime voorspelt continu een invasie. Als er geen invasie volgt krijgen we een fake media invasie of verdere provocaties (Oekraïne valt nu de stroomvoorziening in Donbass aan las ik) totdat Rusland zijn leger naar Donbass stuurt on het leger van de separatisten ten hulp te schieten.
Als er geen invasie volgt staat Biden voor schut. Er moeten dus doden vallen om gezichtsverlies te vermeiden ondertussen, vrees ik.
Als de VS echt oorlog wil zal het de Krim moeten aanvallen via de Oekraïnse extreem nationalisten.