Los bericht bekijken
Oud 22 februari 2022, 07:20   #1
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 77.779
Standaard Aantal verkeersdoden steeg in 2021 (het meeste in Limburg).

Aantal verkeersdoden steeg in 2021 het sterkst in Limburg.


De cijfers zijn niet goed.
Maar vooraleer er allerlei maatregelen in leven geroepen worden om dingen aan te pakken, moeten we eigenlijk geval per geval bekijken.


Het is een feit dat:
  • Het aantal doden met een elektrische fiets geweldig steeg.
  • Het aantal doden onder de 65 plussers met een elektrische fiets, geweldig steeg.

Er zijn verschillende soorten elektrische fietsen.

Mijn vrouw had er eerst ene met voorwielaandrijving, zo'n fiets is levensgevaarlijk, die vertrekt veel te snel, zeker voor oudere mensen.
Is dat onderzocht bij de doden met een elektrische fiets? Ik denk het eerlijk gezegd niet.

De fiets met midden motor ondersteunt het trappen. Trap je niet, dan is er geen ondersteuning. De fiets vertrekt ook gelijk een gewone fiets.

Ook de voetgangers moeten volgens mijn bescheiden mening terug een verkeersopleiding krijgen. Ja, de automobilist moet stoppen voor een zebrapad. Maar soms steken voetgangers gewoon over, zonder te kijken of er een auto afkomt, zonder te kijken of die auto wel kan stoppen, soms zonder dat je als automobilist ziet dat de voetganger wilt oversteken.

https://www.hbvl.be/cnt/dmf20220221_98051171

Laatst gewijzigd door reservespeler : 22 februari 2022 om 07:21.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden