22 februari 2022, 08:13
|
#3
|
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 41.199
|
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler
Aantal verkeersdoden steeg in 2021 het sterkst in Limburg.
De cijfers zijn niet goed.
Maar vooraleer er allerlei maatregelen in leven geroepen worden om dingen aan te pakken, moeten we eigenlijk geval per geval bekijken.
Het is een feit dat: - Het aantal doden met een elektrische fiets geweldig steeg.
- Het aantal doden onder de 65 plussers met een elektrische fiets, geweldig steeg.
Er zijn verschillende soorten elektrische fietsen.
Mijn vrouw had er eerst ene met voorwielaandrijving, zo'n fiets is levensgevaarlijk, die vertrekt veel te snel, zeker voor oudere mensen.
Is dat onderzocht bij de doden met een elektrische fiets? Ik denk het eerlijk gezegd niet.
De fiets met midden motor ondersteunt het trappen. Trap je niet, dan is er geen ondersteuning. De fiets vertrekt ook gelijk een gewone fiets.
Ook de voetgangers moeten volgens mijn bescheiden mening terug een verkeersopleiding krijgen. Ja, de automobilist moet stoppen voor een zebrapad. Maar soms steken voetgangers gewoon over, zonder te kijken of er een auto afkomt, zonder te kijken of die auto wel kan stoppen, soms zonder dat je als automobilist ziet dat de voetganger wilt oversteken.
https://www.hbvl.be/cnt/dmf20220221_98051171
|
Hoe dikwijls zie je geen fietser snel van zijn fiets springen aan een zebrapad om vervolgens als voetganger hun voorrang op te eisen? 
__________________
Hope is nothing more than a postponed disappointment
|
|
|