Los bericht bekijken
Oud 18 maart 2005, 12:28   #11
Menapius
Schepen

Menapius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door axel nort
do 17/03/05 - In Antwerpen blijkt dat het gat in de OCMW-boekhouding ruim tien keer groter is dan eerst gedacht: 253 in plaats van 22,5 miljoen euro. De boekhouding kwam niet overeen met die van de vroegere OCMW-ziekenhuizen, maar het gaat volgens een doorlichting niet om fraude, maar om boekhoudkundige fouten.

Het geld kwam op verkeerde rekeningen terecht.

(foto Belga)De OCMW-raadsleden die de uiteenzetting vanmorgen hebben gehoord, noemen de boekhouding een zootje. Op 2 miljoen na zijn alle verschillen intussen wel al uitgeklaard.

Er zou geen fraude gepleegd zijn, maar het geld kwam op verkeerde rekeningen terecht, waar ook onvoldoende controle over was. "Daar wordt nu aan gesleuteld", zegt OCMW-voorzitster Monica De Coninck.

Een en ander betekent wel dat het Antwerpse OCMW bijna 60 miljoen euro heeft uitgegeven aan onder meer serviceflats en rusthuizen die er eigenlijk niet waren. Dat moet nu worden uitgeklaard.

Morgen verschijnt de geschorste OCMW-ontvanger voor een tuchtraad. Mogelijk zal het ontslag van de ontvanger worden gevraagd.

Volgens mag het ocmw nu zelf van het ocmw gaan aankloppen.
Ik dacht al: "Hoe kom ik opeens aan die 2 miljoen extra op mijn zichtrekening..."
Menapius is offline   Met citaat antwoorden