Logeren in de villa van Sihame El Kaouakibi (Sjoemelpoedel)
De villa van Sihame El Kaouakibi en haar vriendin staat gewoon te huur: wij gingen er logeren
Het is ruim een jaar geleden dat Sihame El Kaouakibi in een mediastorm belandde toen ze door bestuursleden van de vzw Let’s Go Urban werd beschuldigd van het doorsluizen van subsidies naar haar eigen bedrijfjes. De Vlaamse Beyoncé, zoals ze wel eens genoemd werd, stapte uit de Open Vld, kwam ziek thuis te zitten en trok zich terug uit de media. Maar haar villa in Edegem, een van de drie luxueuze panden die ze met haar vriendin kocht, is nog gewoon te huur. Wij gingen er logeren.
Een weekendje weg met vrienden in een villa waar al een huiszoeking plaatsvond door speurders van de Centrale Dienst voor Bestrijding van de Corruptie (CDBC) en de Computer Crime Unit van de federale politie: dat maakt het toch net iets spannender dan een gewoon vakantiehuis huren. Het voelt een beetje alsof we een huis huren uit een film of een televisieserie, zoals Loft of Twee Zomers, maar dan zonder het panoramische uitzicht over Antwerpen of het mediterrane landschap van de Côte d’Azur. Wij gaan het exotische Edegem verkennen, en vooral eens checken wat voor villa de ex-politica en haar vriendin in 2018 hebben gekocht als investering.
Hier slaat Het Belang van Limburg de bal toch compleet mis.
Een zekere Lucas regelt de reserveringen. Bij de advertentie van de villa in Edegem staat: ‘Stuur de conciërge minstens een uur voor aankomst een bericht, hij zal je alle informatie geven over het huis’. Dus ik ga er vanuit dat Lucas de conciërge is. De communicatie verloopt nogal zakelijk. “Gaat u akkoord met de voorwaarden”, vraagt Lucas als een vriendin vanuit Nederland reserveert. Ik wil voorkomen dat hij mijn aanvraag al bij voorbaat zou afwijzen, uit angst voor pottenkijkers.
De recensies van de villa zijn positief: mooie en ruime accommodatie, geweldige sfeer, goede locatie, mooie tuin. De enige minpuntjes die de gasten noemen zijn de ouderwetse badkamer en wat kleine gebreken. Alleen een zekere Habib is genadeloos: ‘Vies, slechte communicatie, maak foto’s want ze willen extra geld verdienen met boetes achteraf.’ Maar volgens Lucas heeft Habib zich respectloos gedragen, dus dat telt misschien niet mee. ‘Gastvrouw Erika ook aardig en behulpzaam’, schrijft een zekere Maarten in augustus 2021.
Ik snap niet dat hier geen beslag op gelegd is.
|