Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niks
Ik zei niks over Joods? Ik bedoelde niet dat Zelensky sponsort. Wel de oligarch Kolomoyskyi die Zelensky steunde toen hij president wilde worden. Hij bezit het kanaal met Zelenskys reeks (over iemand die president wordt, sommigen vermoeden dat dit propaganda was) en was de stichter van onder andere deze eenheid. Vreemd omdat hij blijkbaar Joods is. Misschien kwam de ideologie later? Die eenheden hebben oorlogsmisdaden begaan maar ze ontvangen steun van de staat en leden zitten in de politiek.
Daarom vond ik het raar dat de EU nu staande ovaties geeft voor een korrupte, meer autoritaire president (onlangs nog maar 12% populariteit) met een korrupt, verdacht persoon achter zich.
|
Euh, daar is toch, gezien de gegeven omstandigheden, niets vreemd aan? Hij krijgt heus geen applaus omwille van zijn gewone bestuurlijke kwaliteiten, maar wel omdat hij als president-opperbevelhebber een land door een agressie van een machtige buur moet loodsen.
Iedereen weet dat Oekraïne nog een hele weg te gaan heeft. Je legt de Sovjetmanieren niet zomaar af, en daarbij komt ook dat door het gestook vanuit Moskou er nooit een blijvende stabiliteit is gegroend in het land. Je kan heel goed het verschil maken met bijvoorbeeld de Baltische republieken.