Los bericht bekijken
Oud 18 maart 2005, 21:19   #11
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe
Je slaat hier de nagel op de kop ! maar het is wel een slappe koord: bij té hoge lonen én volledige marktvrijheid wijken de bedrijven nu gewoon uit.
Dit duurt ook maar zolang tot we hier geen afzetmarkt meer (kunnen) zijn, en ze "ginder" ook hogere lonen eisen om hun eigen producten te kunnen aankopen.

In elk geval zal het de immigratie doen afnemen uit de landen waar de bedrijven zich vestigen.
Nu nog de immigratie proberen te stoppen uit landen waar bedrijven zich zelfs niet wénsen te vestigen.

Zelf heb ik ooit geweten dat een bedrijf een VOLLEDIGE FABRIEK had gebouwd in een bepaald land, de "werkwilligen" van opleiding had voorzien. ...

Na de eerste twee maanden hadden ze voldoende "loon" binnen. eh bein! gedaan: ze kwamen niet meer.

Het nieuwgebouwde fabriek werd dus gewoon ingepakt en verlaten. Bedrijven zijn ook geen beschermde werkplaats.

Het was de laatste keer dat ik nog een bijdrage voor liefdadige doelen heb gegeven (buiten mijn fosterkind - toevallig in hetzelfde land, tja).
Volgens mij moeten we ipv ontwikkelingshulp de vakbonden ed in de lage loon landen ondersteunen. zodat ze daar door meer rechten = meer lasten gaan krijgen. de vakbonden zullen hoe dan ook mee moeten globaliseren en zijn dit ook al wel aan t doen
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 18 maart 2005 om 21:20.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden