Er komt maar geen eind aan. Eerst klopt men de automobilist veel geld uit zijn zak, vervolgens demoniseert de overheid hem en nu word je langs alle kanten gepest !
Neem nu bijvoorbeeld Leuven. Niet alleen zijn er belachelijke, onrealistische snelheidsbeperkingen (zoals 50 km per uur op een steenweg), tevens wordt men bij de minste onoplettendheid al geflitst met een zware boete als gevolg.
Verder wil men alle toeganswegen afsluiten zodat je verplicht wordt om in de file te gaan staan.
Begrijp me niet verkeerd : ik heb ook 2 schoolgaande kinderen, en verkeersveiligheid is dus ook voor mij een belangrijk goed. Een snelheidsbeperking aan een school ? OK, maar waarom 30 per uur om 11 uur 'savonds ? Hier wordt een situatie geschapen dat er meer gevaar dreigt dat je geen aandacht op de weg hebt omdat je constant je kilometerteller in het oog moet houden !
En dan vraagt die kroegbaas uit Hasselt zich af hoe het toch komt dat men zo agressief is in het verkeer, en hoe het komt dat men verzuurd.
Wees eens realistisch met de snelheidsbeperkingen hoe er rekening mee dat de straat van iedereen is, en niet alleen van de "egoistische" bewoners die niet kunnen verdragen dat er een auto door hun straat rijdt, maar ook wel de korste weg zullen nemen !
Doe niet zo belachelijk om iemand die op een haast lege autostrade 140 rijdt een hogere boete te geven dan sommige criminelen.