Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas
hij is een vrij denkend mens en jij bent een slaaf die bereidt is voor wat slijk der aarde je hoogste rijkdom op te geven. En vindt dat andere mensen dan ook maar zo moeten zijn. Heb je je ooit al eens afgevraagd of je nog veilig op straat zal kunnen komen indien ze de uitkeringen afschaffen. denk je nu echt dat de armen gewoon passief gaan liggen kreperen en zich een beetje gaan generen om je de kop in te slaan voor een stuk brood ? Wie zal er die survival of the fitest in de stadsjungle overleven denk je ?
|
Ik ben geen slaaf. Ik was vroeger in loondienst bij verschillende werkgevers, toen was ik slaaf. Nu ben ik zelf baas. Geen slaaf dus. Ik ben gewoon realistisch, dat slijk der aarde kan wel eens het verschil zijn tussen je kinderen honger te laten lijden of niet. En je hoogste rijkdom ? Vrijheid, bedoel je dat ? Wat ben je ermee als je gemarginaliseerd wordt ? Ik pleit voor balans.
Survival of the fittest, ik hoor het graag zeggen. The fittest laat zich vooreerst niet arm maken. En ik geef toe dat ik hier afschuwelijke veralgemeningen maak.
Tuurlijk, bij een volksopstand overleven de wolven, niet de vetgevoederde honden, maar zover zijn we nog lang niet.