Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler
Dubbel zoveel vrouwen als mannen getroffen door strengere voorwaarden minimumpensioen
Dubbel zoveel vrouwen als mannen getroffen door strengere voorwaarden minimumpensioen
Als voor het verkrijgen van het minimumpensioen de bijkomende voorwaarde van een minimumaantal jaren effectieve tewerkstelling wordt ingevoerd, zullen dubbel zoveel vrouwen als mannen daardoor getroffen worden. Dat blijkt uit cijfers die Kamerlid Nahima Lanjri (CD&V) heeft opgevraagd bij minister van Pensioenen Karine Lalieux
Ik vind het niet meer dan normaal dat je effectief gewerkt moet hebben voor een volwaardig pensioen.
Niemand verplichtte die vrouwen om thuis te blijven.
Het was natuurlijk wel comfortabel, lekker thuis blijven, voor de kindjes zorgen, ... en natuurlijk een uitkering krijgen.
Mijn vrouw bleef ook thuis, zonder uitkering!!! dus nu ook zonder pensioen.
|
Je hebt zeker een punt. Het is toch maar normaal dat je pensioenbedrag afhangt van de jaren die je hebt gewerkt.
Hetzelfde verhaaltje omtrent de lonen. Veel vrouwen kiezen maar al te graag om minder te gaan werken wat hun goed recht is maar verwacht dan niet dat je hetzelfde loon vangt als een mannelijke collega die wel voltijds werkt.
Ik vraag me altijd af wat ze eigenlijk bedoelen met die loonkloof ? Ik ken geen enkele functie waar een vrouw die evenveel uren presteert als een man minder zou verdienen ? Ik heb geen weet dat een vrouwelijke verpleegster politie agente autobus bestuurster onderwijzeres ambtenaar enzovoort een minder loon vangt dan haar mannelijke collega.