Los bericht bekijken
Oud 9 maart 2022, 10:59   #10
Micele
Secretaris-Generaal VN

Micele's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Zou de nikkelschaarste een domper kunnen zetten op de elektrificatie van wagens?

Nikkelschaarste kan stekkerauto duurder maken

Ik zal mijn benzinewagentje nog maar wat bijhouden alvorens ik de aankoop van een elektrische wagen zou kunnen gaan overwegen.
Er is geen nikkelschaarste. Titel is al fout. En Rusland levert maar 9,2% van "het nikkel" wereldwijd.

Neen dus, er zijn immers batterijen met weinig nikkel en ook helemaal zonder nikkel.

En moest er ooit nikkelschaarste komen zal de recyclage van nikkel gewoon wat lonender zijn.

De mijnen die niet in Rusland liggen gaan weer snel opleven aan die prijzen. Wow binnenkort stuikt de prijs weer ineen. Wedden?

Nikkel uit Rusland? 250.000 ton op 2,7 miljoen ton wereldwijd, dat is 9,2%, veel is dat niet, zelfs Indonesië levert met 1 miljoen ton 4 maal meer dan Rusland , ook de Filippijnen levert met 370.000 ton al ruim meer. Dan nog al de andere landen.

Bron en grafiek:
Citaat:
https://de.statista.com/statistik/da...nach-laendern/

Minenproduktion von Nickel nach den wichtigsten Ländern 2021

Veröffentlicht von M. Hohmann, 02.02.2022

Die Statistik zeigt die Minenproduktion von Nickel nach den wichtigsten Ländern im Jahr 2021¹. Die Produktion von Nickel aus Minen in Indonesien erreichte im genannten Jahr einen Wert von rund eine Millionen Tonnen. Im Jahr 2021 belief sich die weltweite Nickelproduktion auf rund 2,7 Millionen Tonnen.
Citaat:
Ik zal mijn benzinewagentje nog maar wat bijhouden alvorens ik de aankoop van een elektrische wagen zou kunnen gaan overwegen.
Wegens het zoveelste onzin-artikel?

Als je graag verder 2€/liter voor de benzine wilt betalen...nog minder gas geven gaat moeilijk, nog minder kms rijden mogelijk wel?

Laatst gewijzigd door Micele : 9 maart 2022 om 11:20.
Micele is offline   Met citaat antwoorden