Los bericht bekijken
Oud 15 maart 2022, 19:02   #68
epicurist_dirk
Minister

epicurist_dirk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Dit land?
Europa zal je bedoelen.

Europa doet nu eenmaal niets van hetgeen waarvoor Europa opgericht werd.
EEG: Europese Economische Gemeenschap
Met alle respect hoor, maar het is een systematisch gemakzucht gedrag van staatsgreep Vivaldi om alles wat moeilijk licht te verwijzen naar EU.
Klopt dat EU regelingen heeft wat betreft de brandstof om concurrentie vervalsingen tussen de verschillende EU landen te voorkomen.
De wil om de Kerncentrales te sluiten liggen aan de oorsprong van den maffia praktijken van Engie en CO wat betreft de gas megaprijs toestand.
Eens ze zagen dat België, Duitsland zou afstappen van hun strategische kerncentrale energie bevoorrading voelden ze zich koning te rijk in hun monopolie structuur opgebouwd op gas van de Russen. Engie en CO is hier een peetje te gretig geweest met hun opdrijven tot mega dure energie prijzen ( Gas en elektriciteit)
De gesubsidieerde gasreserves om de gasreserve te verzekeren hadden ze immers voor veel geld verkocht. Het nieuw in te kopen gas moest dan maar zeer duur door de burger betaald worden. Gas dat door “hun” gaspijpleiding waar Engie 1 miljard in hebben geïnvesteerd en iedereen heeft uitgeschakeld om te investeren in gas centrales wetende dat ze toch zelf gas zouden leveren via de Russische gas pijpleiding om zo hun monopolie op te bouwen van Rusland naar EU zou stromen.
Ik blijf er bij de strategische kerncentrales moeten terug op volle capaciteit gebracht worden.

Meer zelfs: Weigert Engie, dan moet België onze Strategisch noodzakelijke kerncentrales ANEXEREN, en zo onze kerncentrales weer in volledig Belgisch beheer draaiende te houden!

Dit werd mij toegestuurd
Toch nog even terugkomen op de nodeloze discussie tussen de CREG en ELIA.
Hier even een "inventaris " betreffende landen die over Kernreactoren beschikken :
Noord-Amerika : 98 kernreactoren waarvan 70 reactoren een vergunning hebben gekregen om 60 jaar (Jawel ! ) te functioneren
Canada : 19 reactoren plus de ontwikkeling van nieuw types reactoren zoals gesmoltenzoutreactoren en modulaire microreactoren
Brazilië : 2 reactoren en construeert 8 nieuwe reactoren tegen 2030
Argentinië : 3 reactoren en 2 nieuwe in aanbouw
Mexico : 2 reactoren en er is een voorstel voor 3 nieuwe reactoren
Zuid-Afrika : 2 reactoren en gaat uitbreiden
Soedan , Algerije , Marokko en Nigeria zijn bezig met de ontwikkeling van een nucleair programma.
Egypte : bouwt 4 kernreactoren
Jordanië : gaat 2 kernreactoren bouwen
U.A.E : 4 reactoren in aanbouw
Saoudi Arabië : Gaat 16 kernreactoren bouwen de komende 20 jaar
Zuid-Korea : 24 reactoren
India : 22 kernreactoren
Taiwan : 6 reactoren
Pakistan : 5 reactoren
Frankrijk : beschikt over 58 kernreactoren in 16 sites
Verenigd Koninkrijk : 15 reactoren
Rusland : 36 reactoren plus nog 6 in aanbouw.
Zelfs Japan die dat de kernbom te verwerken kreeg en kerncentrale ramp kan niet zonder kerncentrales.
Wij gaan nog wel enkele windturbines in de Noordzee zetten die eigenlijk nu al voorbijgestreefd zijn , laat den brave burger nog wat zonnepanelen op zijn dak zetten en gaat dan ENKELE VAN DE BESTAANDE REACTOREN SLUITEN (!) om dan héél veel geld te gaan verkwisten aan enkele gascentrales die veel méér vervuilend zijn dan kernreactoren. Bovendien moeten we dat gas - nodig om elektriciteit te fabriceren - in het buitenland gaan aankopen en met de huidige marktprijs en de politieke situatie is dat allesbehalve intelligent !
Dank zij de "geitewollensokkenpartij " GROEN bengelen we binnenkort aan de staart van Europa (de wereld misschien ? ) en moeten we onze energie aankopen in het buitenland met het reële risico dat we in de winter in de kou gaan zitten.
Zijn goe bezig om het meest achterlijke land van Europa te worden waarvoor dank GROEN !
bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.
epicurist_dirk is offline   Met citaat antwoorden