Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad
Tal van studies die rekening houden met externaliteitskosten, import- en andere economische subsidies, bedrijfsaftrekken, ... tonen aan dat de brandstof- en autoindustrie en gebruikers zwaar gesubsidieerd worden. Nog iets dat nooit wordt meegeteld zijn al die lelijke - maar door associatie gebrainwashte idioten mooi gevonden - auto's die kosteloos in de straten staan. Een parkeerplaats kost hier al gauw 20.000 euro en dat is niet eens in het centrum maar de staat subsidieert dat dus want die staan allemaal gratis met bewonerskaarten. Een auto kost de samenleving veel meer dan de eigenaar er voor betaalt. En dan hebben we het nog niet over de overlast en het esthetische. Opeens telt het adagio 'jouw vrijheid eindigt waar de mijne begint' niet meer.
|
Alsof een bewonerskaart gratis is.
Bij ons moeten de projectontwikkelaars zorgen voor 1,5 parkeerplaatsen / wooneenheid die ze creëren, ze kunnen die ook afkopen voor een bedrag tussen de 5- en 20 duizend euro / wooneenheid indien er voldoende openbare plaatsen zijn.
De parkeerplaatsen, die ze voorzien, moeten niet aan het pand liggen, ze mogen ook ergens op wandelafstand gecreëerd worden (omdat het in een stad niet altijd mogelijk is om ondergronds te gaan of omdat er te weinig ruimte is).
Persoonlijk vind ik dat een goede deal.