Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky
Als je ziet dat 7/10 op minder dan 20 km van het werk woont en zowat de helft op minder dan 10, dan zou het nochtans zonneklaar moeten zijn waarom dit minder urgent is dan bijvoorbeeld de energiekosten voor bestaande huizen.
|
Maar ondertussen neemt u die 3 op 10 wel ferm onder vuur.
Citaat:
Wat minder rijden, eens de fiets nemen en je dus meteen gemakkelijk ingrijpen in de verplaatsingskosten.
|
Zoals al aangehaald, een fiets is niet zo onderhoudsvriendelijk als u zou willen, en in verhouding VEEEEEEEEEEEEEL duurder in onderdelen.
Hoeveel mensen kunnen meer dan hun fiets kuisen en een band vervangen?
De rest mag naar de fietsenmaker.
Citaat:
Een huis daarentegen maak je niet energiezuinig van vandaag op morgen, dit duurt jaren en vergt investeringen. Het verbruik is dus inherent aan de mate waarin het goed geïsoleerd is, zelfs al probeer je zuinig te verwarmen.
|
En dan moet het nog kunnen en mogen.
Begin maar eens aan een huurhuis, wat net de minimum voorgeschreven norm haalt. Op eigen houtje, of de huisbaas porren?
Ik heb het geluk dat de buren zich in armoede stoken, want zelfs al heb ik mijn rijhuis (uit 1928) zo goed mogelijk geisoleerd volgens de wettelijke mogelijkheden (en zelfs wat illegaal), de buren hebben dat niet gedaan.