Hhm, grappig. Had is niet geraden.
Wel zoals altijd bij iets dat voorlopig uit één studie blijkt een slag om de arm houden.
Hier is een kort nieuwsartikel waar ze melding maken van een stijging over alle kankers in 2021 verklaard door minder diagnoses door minder niet-covid medische aandacht in 2020, maar ze melden geen opvallende toename van prostaatkanker.
Het kankerregister heeft nog geen gegevens recenter dan 2019 staan, maar je kan er wel specifieke gegevens aanvragen. Dus dat zou een stap zijn die je zelf kan nemen.
Als we het echt hebben over (willekeurige cijfers) iets van 10% van de gevaccineerde mannen tussen de 50 en de 60 binnen een halfjaar na vaccinatie dan gaat dat heel duidelijk te zien zijn.
Anders heb je misschien toch te maken met toeval. Toeval? Wat? Dat kan toch nooit? 3 mannen uit één vriendenkring? De truc zit erin dat je nooit op zoek was naar een verband tussen vaccinatie en prostaatkanker, maar naar een verband tussen vaccinatie en om het even welk gezondheidsprobleem. Als drie van jouw vrienden depressie hadden ontwikkeld, of hielspoor, of krentenbaard, of longkanker, of huidkanker, of aids, of... was het ook opvallend geweest. Als 3 van mijn vrienden, wel ja, je snapt het idee. De kans is heel klein dat als ik in het bos roep "en nu gaat er een hert oversteken" dat dat dan gebeurt, maar de kans dat er iets noemenswaardigs gebeurt ergens tijdens mijn boswandeling is redelijk.