Los bericht bekijken
Oud 17 maart 2022, 11:02   #12
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Ik vermoed zo dat x procent van de bevolking psychisch onvoldoende weerbaar is om echt te presteren en te werken in de maatschappij. Dat was zo vroeger al, dat is ook nu zo.

Vroeger werden zulke mensen zonder enige tegemoetkoming van de overheid, opgevangen door familiaal en zeer lokaal weefsel. Net zoals gehandicapten opgevangen werden.
Vb. een arbeider werkte al heel zijn leven in de brouwerij. Door leeftijd en sleet kon hij niet zo heel veel meer doen, maar de brouwer hield hem in dienst, want 'hij was hier al aan het werk bij mijn vader, toen ik nog een peuter was'. De zoon van de arbeider was een zorgenkindje, maar voor een uiterst karig loon, kon hij in het drukke seizoen toch wat helpen in de brouwerij.

Nu krijgt elk van die 'zwakke' mensen minstens een leefloon.
Dan zijn er mensen die daar wel wat van profiteren ...

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden