Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuts
Je stelt: "Een loutere karakterisatie als Putin-propagandist is uiteraard geen argument, enkel een ad-hominem.", gevolgd door "Laat ons eens kijken of we hier verder geraken dan een ad-hominem dus...."
Maar jij mag natuurlijk wel een kinderachtige ad-hominem loslaten: "de marxist Jorge Mario Bergoglio".
Ten gronde dan.
Ik heb jouw link gelezen. Het betreft echter geen analyse, wel een waslijst met de bekende onzin (global Deep State, biolabs, neonazi's, ...).
Niets wat Kris Roman en andere Poetinverdedigers hier en elders niet al honderd keer gepost hebben.
Het bevat echter, grappig genoeg, nogal wat ad-hominem's (Hunter Biden, Schwab, Zelensky, en uiteraard Soros).
Wie het ding leest zal echter nergens lezen wie wie militair heeft aangevallen, wie ziekenhuizen bombardeert. Evenmin vernemen we welke grote en dringende dreiging Poetin nu precies heeft aangezet om Oekraïne binnen te vallen. En vooral, waarom o waarom laat Poetin zich toch door het boze Westen verleiden zomaar eventjes een oorlog te beginnen.
|
Marxisme is een politieke strekking. Je wordt een marxist door je daden, niet door je woorden.
Putin-verdediger is géén politieke strekking, maar een loutere karakterisatie. Ad hominem dus.
Ik blijf in het conflict neutraal. Ik ben niet VOOR bombardementen, en het doden van mensen. Of deze nu van Oekraïense, Jemenitische, Irakese, Syrische, Joegoslavische, Libanese of Viëtnamese nationaliteit zijn of niet.
Ik ben VOOR het recht op zelfverdediging maar tegen het lopen onder een vlag, van welke kleur dan ook.
Ik ben het met Vigano eens dat er een kleine kliek psychopaten effectief tracht een "one-world-government" op poten te zetten, en elke vorm van zelfbeschikking, identiteit en individualiteit tracht te vernietigen.
De akties die hiervoor ondernomen worden zijn zéér duidelijk, voor zij die ze WILLEN zien.
Covid was het eerste couplet. Het eerste hoofdstuk. De oorlog in Oekraïne is het tweede.
Ik ben er nog niet uit of Putin daadwerkelijk een "tegenstander" van de kliek is, of "merely controlled opposition."
Ik ben er nog niet uit, of we een as-verschuiving van "het westen" naar "het oosten" aan het meemaken zijn, of dat dat gewoon "part of the play" is....