Discussie: De EV-concurrentie
Los bericht bekijken
Oud 18 maart 2022, 19:44   #4295
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.458
Standaard

Na de Audi e-tron GT en GT RS gaan er nog E-sportlimousines van Audi volgen.
(de GT is eigenlijk een Porsche Taycan in het kleedje van Audi, dus prijzen ruim boven 100k)

Nu komt de "goedkopere" Audi A6 e-tron limousine en A6 e-tron Avant, eindelijk nog een stationwagon of break.

Maar eerst komt er nog een suv, de Q6 e-tron

Citaat:
https://www.autoweek.nl/autonieuws/a...n-de-toekomst/



Beide modellen staan op het Premium Platform Electric-platform (PPE), een basis die Audi samen met Porsche heeft ontwikkeld. De twee conceptuele A6'en schetsen dan ook een aardig beeld van wat platform met zich meebrengt. Tussen de voor- en achteras van dit studiemodel zit een 100 kWh accu, goed voor een actieradius van maximaal 700 kilometer. PPE betekent ook: 800v-technologie. Niet zo gek dus dat Audi aangeeft dat je het accupakket met maximaal 270 kW weer kunt voljagen met stroom. Deze vooruitblik op een elektrische A6 Avant heeft twee samen 476 pk en 800 Nm sterke elektromotoren die hem in pakweg 4 tellen naar de 100 km/h sleuren. Uiteraard krijgt de productieversie ook mildere aandrijflijnen. Audi geeft al aan dat ook de basisuitvoering in ieder geval rap genoeg is, die heeft in minder dan 7 seconden namelijk al de 100 km/h op de klok.

Het PPE-platform is heus niet voorbehouden aan de A6'en. Audi komt waarschijnlijk begin volgend jaar met de Q6 e-tron, een elektrische SUV die het nieuwe platform bij Audi introduceert. De A6 e-tron en A6 Avant e-tron volgen daarna.
De Q6 e tron zal in afmetingen tussen Q4 e tron en Audis eerste e-SUV liggen (e tron 55 sinds 2018) die wslk wat opgefrist wordt en dan mogelijk Q8 e tron genoemd wordt.

Laatst gewijzigd door Micele : 18 maart 2022 om 19:54.
Micele is offline   Met citaat antwoorden