Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo
Batterijen hebben een degradatie van minimum 2 a 2,5 % per jaar.
|
Je bent aan het liegen zoals gewoonlijk. Je kunt niet anders zeker?
Zelfs de oudste Teslas model S rijden 700.000 km op 1 batterijpack, of meer.
Twitter # VonGemmingen:
https://twitter.com/gem8mingen
Wil je een simpel linkje? Vwala
Is op basis van een databank die hier al elfendertig keer gepost is.
Initiatiefnemer is een Nederlander.
Citaat:
Van zodra ze onder de 80 % komen zijn ze versleten.
|
En waarom zouden ze dan versleten zijn?
Is uw ICE versleten als je telkens maar tot 4/5 bijtankt? Dus als de dieseltank maar gevuld krijgt tot 40 liter ipv 50 liter is de auto versleten?

Als de ene EV een 20 tot 30% groter batterijpack heeft dan een andere EV geraakt die dus niet versleten?
Citaat:
Dus oud gaan die niet worden.
|
30 jaar oud bij 20.000 km/jaar
1.500 volledige laadcyclussen halen de doorsnee-batterijpacks tegenwoordig (tot 75% rest)
1.500 maal 400 km = 600.000 km.
En de LFP-batterijpacks gaan meer dan dubbel zo lang mee. Een bron hoef je ik je niet te geven zeker?
Die oudste BYD-taxis rijden nog altijd met hun eerste batterijpacks.
Linkje van 2013 nodig? 4000 cyclussen.
Citaat:
https://insideevs.com/news/317410/by...ginal-battery/
"BYD’s pure electric vehicles use an Iron-Phosphate (or Fe) battery, which touts industry-leading safety qualifications and superior life. The battery maintains high-performance capabilities over long periods of use and can stably withstand extreme conditions. Taking the e6 pure electric vehicle as an example, after 4,000 charging cycles, the capacity of the battery remains still remains at above 75% of its original capacity, and the total mileage can reach over one million (1,000,000) km."
|