Ik dacht dat groen zelfs nóg meer gascentrales wou voor het Amerikaans fracking gas. De partij is helemaal het noorden kwijt. Ook in Duitsland. 'Gekauft' als u het mij vraagt. Oorlog is niet goed voor het klimaat.
Wie er wint is inderdaad niet Europa. Door onze oostelijke arm af te snijden vergroot de macht van de VS en het VK in Europa. Als je bedenkt. De Britten hebben nu meer macht over Europa na brexit, aangezien de EU duidelijk ondergeschikt aan de NATO geplaatst is.
Europa de grootste kolonie. Hoe hard zal ze dienen te bloeden voordat ze dat door heeft? Na de angelsaxische big farma graaiers zijn nu de wapenhandelaars aan de beurt en de dure energie producenten. Dit Weimar Europa is als een vet varkentje dat men aan het slachten is ondertussen dat het over het kopje geaaid wordt en wijsgemaakt dat het een beschermde hand nodig heeft, dat het te zwak is om op eigen benen te staan, dat het zijn handel dient in te krimpen want het is voor een goed doel.
Geen 'win win' voor Europa maar 'loose loose more'. Mogen de echte staatsmensen nu opstaan aub. Het is dringend nodig. Zelfs in Duitsland heeft men ze aan de kant gezet en vervangen door NATO pionnen.
Anderzijds. Het is een kwestie van tijd vooraleer de Euraziatische landmassa haar toekomst in eigen handen neemt. Ook dit nieuw ijzeren gordijn waar de angelsaxen zo hard aan gewerkt hebben gedurende decennia en wat nu steviger dan ooit lijkt opgehangen, zal open getrokken worden. Maar ik vrees wel dat Europa eerst nog verder zal weg zinken in economische en geopolitieke insignificantie, gedegradeerd tot subimperium om wat te gaan staatsgrepen in Afrika, maar voor de rest goed 'down' gehouden. Americans in. Russians out and Germany down.... Er is nog niet veel veranderd in dat adagio.
Laatst gewijzigd door Bach : 22 maart 2022 om 09:42.
|