Los bericht bekijken
Oud 22 maart 2022, 22:38   #19217
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Ik ben het totaal niet eens met het megalomane geprojecteer van tomm, hij dicht rusland capaciteiten toe die ze gewoon niet hebben. Dus die megalomane ambities zijn pure dromerij. Als hij in 4 weken geen relatief zwak land als Ukraïne kan knechten, is elke expansionistische droom die verder gaat pure bullshit.

Maar wie denkt dat Putin vanuit externe druk zal vallen, maakt zichzelf wat wijs. En intern in rusland zelf zit iedereen met macht braaf naar hem te luisteren.

Zijn symboliek over het 'derde Rome' is goed gekozen. Je moet al heeeeeel zeker zijn van jezelf voor je vanuit de senaat een opstand organiseert tegen de imperator.

Ik geloof voor geen millimeter dat daar de omstandigheden nu voor bestaan...
Oekraine is een groot land en zwaarbewapend met westerse wapens en hun eigen wapenindustrie uit de Sovjet-tijd.

Het duurde 3 maand voor de NAVO Servie op de knieen kreeg, en Afghanistan kregen ze zelfs na 20 jaar niet op de knieen.

Megalomaan? Wat dan? De westerse sancties en.houding zijn megalomaan, zij denken nog steeds dat ze "de wereld" zijn.
Rusland wil in geen enkel ander land binnen vallen. Ze kunnen het Westen het meest straffen door over heel de wereld anti-westerse bewegingen en regimes te steunen. En dat zullen ze vanaf nu zonder gene doen.
Was het tot nog toe nog wat discreet, beperkt en dikwijls in coordinatie, dat valt weg. Ik zou om te beginnen kernwapens verkopen aan landen die bedreigd worden door het Westen, zoals Syrie of Venezuela.
tomm is offline   Met citaat antwoorden