Los bericht bekijken
Oud 24 maart 2022, 09:52   #2
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.770
Standaard

Alle details van de wintertest 2022 (31 EVs).

Bij temperaturen en reliëf die we in België zelden zullen ondervinden.

Interessant de extra-tabel per 50 km en de temperatuur die verandert wegens de hoogte.

Citaat:
https://www-motor-no.translate.goog/..._x_tr_pto=wapp

Engine and NAF's large range test:

So much range was lost in the winter cold

All 31 models in the large range test had a deviation from the stated range of more than 10 percent. Many of the new popular family cars rolled between 10 and 15 percent shorter than promised in the winter cold.
De details van de zomertest van 20 EVs zijn er natuurlijk ook.

https://www-motor-no.translate.goog/..._x_tr_pto=wapp

Here is the final position for the 20 cars in the test:

Car (specified WLTP range) | Reached range | Average consumption
Tesla Model 3 LR (614 km) 654.9 km 12.4 kWt / 100
Ford Mustang Mach-E RWD (610 km) 617.9 km 15.0 kWt / 100
Volkswagen ID.3 Pro S (539 km) 564.0 km 13.5 kWt / 100
BMW iX3 (450 km) 556.2 km 13.3 kWt / 100
Ford Mustang Mach-E AWD (540 km) 551.9 km 16.0 kWt / 100
Volkswagen ID.4 1st Plus (487 km) 532.0 km 14.5 kWt / 100
Audi e-Tron GT four (468 km) 528.1 km 16.1 kWt / 100
Skoda Enyaq High + Suite (520 km) 522.0 km 14.5 kWt / 100
Hyundai Ioniq 5 (460 km) 502.0 km 14.4 kWt / 100
Polestar 2 (470 km) 467.0 km 16.6 kWt / 100
Tesla Model 3 SR (448 km) 454.4 km 12.2 kWt / 100
Mercedes-Benz EQA (417 km) 451.8 km 15.0 kWt / 100
Volvo XC40 Recharge (415 km) 445.4 km 17.5 kWt / 100
Xpeng G3 (451 km) 438.9 km -
Volkswagen ID.3 1st Plus (420 km) 421.0 km 13.3 kWt / 100
Citroën ë-C4 (350 km) 345.0 km 13.1 kWt / 100
Opel Mokka-e (324 km) 332.4 km 13.8 kWt / 100
Fiat 500 (298 km) 307.8 km 12.4 kWt / 100
Honda e (210 km) 236.2 km 13.4 kWt / 100
Mazda MX-30 (200 km) 219.6 km 13.2 kWt / 100
In addition, this is included as a reference car:
Hyundai Kona (484 km) 537.0 km 12.1 kWt / 100

De EVs geraakten in de regel (veel -BMW-) verder dan hun WLTP-norm (behalve 3 net niet), ze werden dan ook alweer tot stilstand leeg gereden zoals in de winter. Bij EVs kan men dat zonder vrees voor schade.

Laatst gewijzigd door Micele : 24 maart 2022 om 10:10.
Micele is offline   Met citaat antwoorden