Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Uw redenering is op z'n minst merkwaardig: volgens u is een mens - in het beste geval dan nog - slechts een mens door zijn opvoeding. Bijgevolg, uw redenering volgend, is een pasgeboren kind geen mens: het heeft immers nog geen opvoeding ontvangen. Bijgevolg heeft het kind geen recht op bescherming zoals een mens past. U mag het dus doden, net zoals u het ongeboren kind mag doden.
Merkwaardige gedachtegang van mensen die ongetwijfeld zichzelf zien als hoog moreel verheven boven anderen, maar die blijkbaar fundamenteel respect voor het menselijk leven ontberen.
|
Ik heb me inderdaad een beetje verkeerd uitgedrukt, mijn posting was een beetje al te kort, waardoor jullie een verkeerd beeld krijgen van wat ik eigenlijk bedoeld heb. Mijn excuses.
Maar abortus is nog altijd een zaak van de vrouw. Wij zijn mannen en dienen dus enige terughoudendheid aan de dag te leggen. 'Baas in eigen buik' is een gerechtvaardigde slogan. Natuurlijk is het niet de bedoeling dat er geen foetussen afgedreven worden die geen enkele belangrijke afwijking vertonen. Dan moet de vrouw in kwestie benaderd worden door een team van bio-ethici om haar te overtuigen het kind toch uit te dragen en daarna eventueel af te staan voor adoptie.