Oké, dus de stelling is eigenlijk:
het Flynneffect is niet waar. Wat wereldwijde intelligentietesten ook aangeven, de werkelijke praktische alledaagse intelligentie loopt juist terug. Daarnaast worden mensen ook, in tegenstelling tot wat bijvoorbeeld
de dalende criminaliteitscijfers suggereren, steeds bozer en beïnvloedbaar. En iemand (de beruchte derderijkers van de nieuwe wereldorde, neem ik aan, jouw posts kennende, meestal mensen die vrij weinig met het derde rijk te maken hadden) zorgt hier expres voor.
Dat is een boude bewering, die ik in het licht van alleen al de zeer bekende bovenstaande trends niet waarschijnlijk acht. Dus geef vooral eens wat meer details: hoe lang is het al gaande, wat lijkt er precies aan de hand, en hoe is het effect meetbaar/gemeten? Dan kunnen we hier misschien een fatsoenlijke factcheck van maken, in plaats van een draad over vage gevoelens. En probeer niet teveel exacte termen voor compleet iets anders te gebruiken. (Zoals "biodiversiteit doden" voor "meer verschillende soorten (ziektes) creëren" of "eugenetica" voor "iets vaag biologisch dat ik als kwaadaardig neer wil zetten". Eigenlijk is het best wel grappig dat je dan juist in een draad over dat de mensheid moedwillig veranderd wordt niet over eugenetica begint, hier zou het daadwerkelijk passend kunnen zijn, afhankelijk van het exacte argument dat je gaat maken.)