Los bericht bekijken
Oud 28 maart 2022, 12:47   #654
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Is dat zo? Dat zijn allemaal nogal gratuite stellingen waarbij u ervan uitgaat dat er geen Oekraïens leger te bekennen is in de hele regio.

En als het allemaal zo is, dan vraag ik mij toch af waarom u het allemaal zoveel beter ziet dan een hele generale staf van het Russisch leger. Is de staf dan echt compleet incompetent, want dit moet dan toch de conclusie zijn als uw opmerkingen enige grond hebben.
Nee, de Russische legerleiding is niet incompetent.
Dat is net het gene mij zo verbaasd.
Die legerleiding heeft gezien hoe Rusland in het verleden de NAZI's heeft verslagen.
Die legerleiding heeft gezien hoe Rusland en de NATO in Afghanistan hebben moeten afdruipen.
Die legerleiding heeft de verslagen van de oorlog in Vietnam.
Die legerleiding is actief in Syrië en heeft de oorlog tegen IS meegemaakt.
Die hebben gezien wat er in Somalië is gebeurd.

En Oekraïne is al jaren aan het vechten in het oosten, dus de Russische legerleiding weet wat Oekraïne op het ogenblik van de inval ter beschikking had.

Er zijn andere factoren die een rol spelen.
En als je ziet hoe Putin reageerd op alle westerse economische maatregelen en wat er gebeurd in de rest van de wereld, krijg ik de indruk dat de doelstellingen van de inval in Oekraïne, niets te maken hebben met Oekraïne, maar met het feit dat China economisch te veel naar het westen werkt en Rusland een steeds kleinere onbelangrijke speler word in de wereld economie.

Ik denk dat de oorlog in Oekraïne slechts een middel is en geen doelstelling.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden