Los bericht bekijken
Oud 28 maart 2022, 20:48   #20070
gunter5148
Perm. Vertegenwoordiger VN

gunter5148's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Natuurlijk is dat geen goed bewijs. Meer zelfs, het is zelfs geen bewijs voor een rechtsgeldige belofte. Hoogstens een bewijs dat het tijdens de onderhandelingen ter sprake is gekomen of dat een afgezant zoiets mocht uiten tijdens de gesprekken. Meer niet.

Uitbreiden? Dat gebeurde maar omdat al die leden die ooit deel uitmaakten van het Warschaupact eens bevrijd van het onderdrukkend communisme en de zware voet van Moskou, resoluut voor het Westen, de EU en de NAVO kozen. Is het ooit in u opgekomen waarom al die landen dit allemaal uit eigen wil hebben beslist? Als het toch zo goed was onder de vleugels van Moskou, waarom zouden ze dat nest ooit verlaten hebben? Gewoon omdat het niet goed leven was onder die vleugels. Wel verstikkend.
Dan heeft putin zich goed weten in te houden me dunkt.
Oekraïne kan zich bezwaarlijk nog beroepen op het juk van het warchaupact om kant te kiezen.
Maar ze deden het wel. En ik twijfel sterk aan het feit of ze onafhankelijk kant gekozen hebben. Niet dat dat er op zich toe doet, maar er wordt daar wel vaak naar verwezen.