Los bericht bekijken
Oud 30 maart 2022, 22:34   #42
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
In een ziekenhuis kom ik zelden.
In een WZC wekelijks 1 of 2 keer.
Ik kan meespreken over de werkdruk.
Ook de verloning ken ik.
Ik weet ook dat verpleegkundigen en verzorgenden indertijd, na de witte woede, extra verlofdagen kregen vanaf 45 jaar 1 dag extra verlof, vanaf 50 jaar 2 dagen en vanaf 55 jaar 3 dagen.

Dat moet uiteraard ingerekend worden in het loon.
Je kunt nu eenmaal niet en veel verlof en een dik loon hebben. Ergens moet het allemaal betaald worden door de belastingbetaler.
Ik heb een paar jaar met een verpleegster samengeleefd. Die worden (als het A1's) zijn redelijk verloond, maar ... je doet dan wel 2 weekenden op de 4, je doet nachten, etc... en dat is echt werken he.

Dat verlof is meestal trouwens niet meer dan compensatie voor die weekenden die ze gepresteerd hebben of overuren die zich maar blijven opstapelen. (personeels tekort) Met als gevolg, zieken, burn outs, en de crew die altijd paraat staat, kan nog meer opvangen en nog meer dagen presteren en dus nog meer "verlof" opsparen.

Als ik dat dan allemaal optel en ik zie wat ze mij toen betaalden en de voituur die erbij kwam onkostenvergoeding, allee ge kent het wel he. Dan wreef ik wel in mijn pollekes,

Wat wij hadden was soms stress en druk om het af te krijgen, al moesten we een nacht doordoen en in t weekend eens een paar uur vanop afstand iets flikken.

en dan zeg ik, ik zou het niet willen doen voor dat geld.

Ah en bij nen klant die op uw kop kwam kakken, hier zie maat, zoek het zelf uit. ik zou dat nog niet eens moeten zeggen hebben want meestal werd ge al als een half god onthaald omdat ge het kwam oplossen.

Laatst gewijzigd door Herr Flick : 30 maart 2022 om 22:37.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden