Los bericht bekijken
Oud 2 april 2022, 01:30   #20462
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Een etnische Rus dus.

Hoe verbazend.
Ja, die zijn een pak radicaler dan mezelf. Ik ben pro-Russisch, heb een hekel aan het huidige regime in Oekraïne, en in tegenstelling tot de vloedgolf aan propaganda in het Westen zie ik wel alles in perspectief EN ken ik iets van Oekraïne.

Maar net daarom was ik tegen de inval. Er zijn ongetwijfeld zaken die Poetin en co. weten en ik niet. Maar ik ben nog steeds niet overtuigd of dit nu wel nodig was.
Ja, het regime in Oekraïne kon niet meer op democratische manier weggestemd worden want de oppositie en de oppositie media werden verboden. Maar toch denk ik dat er nog andere manieren waren.

Het voordeel van de huidige aanpak toont ook direct aan wie het voor het zeggen heeft in Rusland. Voor Russische nationalisten is Donbas erg belangrijk, belangrijker dan Odessa en Kharkov die vooral serieuze Sovjet steden zijn maar daarom niet noodzakelijk Russisch. De huidige aanpak zal er voor zorgen dat heel Donbas bevrijd wordt en binnen de kortste keren deel van Rusland. De regio heeft de laatste 8 jaar erg afgezien, en iedereen die ik ken in Donbas wil ook bij Rusland, al lang voor er sprake was van Maidan trouwens, Lenin had waarschijnlijk een vodka teveel op toen hij die grens trok. Dus voor hen ben ik blij, en ik heb de regio bezocht, heb nog sporadisch contact met mensen daar, de grote meerderheid wil bij Rusland. Ook in Mariupol. Die stad werd net geterroriseerd en overheerst door het Azov schorriemorrie omdat de Oekraïense elite heel goed weet dat deze stad enorm pro-Russisch was en is. De frontlinie.

Dus voor die mensen was het een goede beslissing, zij het dat de overwinning een zware tol eiste en zal eisen.

ECHTER, Kharkov en Odessa worden in dit scenario gewoon voor de leeuwen gegooid, en zelfs Kherson waar veel mensen ondertussen samenwerken met de Russen. Die zullen moeten vluchten of zullen afgemaakt worden.

In plaats van denazificatie zal Oekraïne net nog veel meer nazi worden. Het zal dan ook een wingewest worden van het Westen en mensen zullen vanaf jongs af geïndoctrineerd worden tegen hun Russische en ex-Sovjet broeders.

Ik zie het finaal niet goed komen, en zelfs EU lidmaatschap zie ik niet gebeuren, want die onvoorwaardelijke steun en massale geldstroom zal bijvoorbeeld de corruptie in Oekraïne, die al gigantisch was, alleen nog maar exponentieel doen toenemen.

Oekraïne wordt dan letterlijk, zoals de naam zegt, een verpauperd grensgebied. Terug naar de 18de eeuw dus. Met veel graan maar de meeste industrieën zullen de deuren sluiten. Oekraïne wordt dus een derde wereld land, uitgezogen door westerse multinationals.

is deze uitkomst al deze dode soldaten en burgers waard? Volgens mij niet.
tomm is offline   Met citaat antwoorden