P-magazine yeah zeer wetenschappelijk

,
wslk wind vanachter toen ze 120 kmh reden, en dan wind tegen bij 100 kmh. Lol, dan kan het kloppen. De wind kan ook draaien op enkele uren.
Er staat zelfs nog niets eens bij of het een diesel of benzine-versie is.
Die 10-15% zal er kortbij liggen. Bij een benzine is het eerder 18% brandstofbesparing. Afhankelijk van de wagen, is de wagen zeer aerodynamisch zal het verschil wat minder zijn.
Maar natuurlijk hebben de wetenschappers van P-magazine gelijk.
Nog eens een verbruikskurve in de praktijk gemeten, dezelfde wagens en PKs de ene een diesel de andere een benzine. Beide GT-versie met toen 170 PK.
Men ziet dat de verbuikskurve tussen 100 kmh en 120 kmh verschillend oploopt. Beide directe injectie en turbo.
Bron :
https://www.autobild.de/bilder/was-k...01.html#bild13 en bild 14 verder bladeren. Autobild.de is alvast geloofwaardiger dan P-magazine.
