Vrijdag in een Colruyt.
Ik dikke pech.
Maar 2 klanten (+1 in afhandeling) voor me, en maar 1 met een winkelkar, die ook weinig gevuld was.
Maar ik heb een halfuur verklooid toen, daar aan die kassa.
Want, de vrouw met de winkelkar wilde met een smartphone betalen, en de "app" had blijkbaar problemen. Ze heeft een half uur zitten proberen. Vruchteloos. Na 15 minuten had de kassierster met wat hulp iets gevonden om de betaling on hold of zoiets te zetten, zodat de kassa toch bruikbaar werd om in afwachting de volgende klant af te handelen. Intussen was 1 van de 2 klanten voor me verdwenen naar een andere kassa. Maar dat liep na 1 volgende klant ook strop. En ik stond er nog een kwartier.
Toen ik eindelijk de kassa kon passeren, stond die vrouw er nog, met alle kalmte van de wereld, alsof ze in haar zetel thuis zat, te tikken op die smartphone.
Met ik, cash betalende, met 3 gelijke producten, de kassa passerende in 30 sec.
Dat, is het voordeel, de zekerheid van cash. Geen computer en software nodig. Geen netwerk nodig. Geen elektriciteit nodig. Geen afhankelijkheden van derden.
Daarom blijf ik het gebruiken, en het gaat, mits wat praktische zaken in acht te nemen, ALTIJD even vlot als elektronisch als dat probleemloos werkt.
|