Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P.
Mainlanders luisteren, zijn groepsgedrilden.
Voor wat het waard is: mijn ervaring is dat ze murm opgevoed braafjes hun overheden gehoorzamen -> mentaal zit grote roerganger Mao nog steeds in hun genetische code vervat.
Zelfs in Shanghai dat, naar mainland normen een ietske meer vrijgevochten mentaliteit steeds al had.
Een hoop burgers zelfs hier zou daar grote moeite mee hebben. (zie de ongeregeldheden na 2014 en sinds 2019). In HK geldt de zero tolerantie ook in theorie maar we doen dat op zijn "Belgisch", zijnde de randjes eraf lopen.
In 't kort: herinner je de omicron uitbraak destijds bij jullie en beel je een door de overheid opgelegde zero tolerantiepolitiek in MET beschikbaarstelling van de middelen en mankracht.
Dat is enkel mogelijk binnen de Chinese niet vrijgevochten mentaliteit, niet met een West Europese, zelfs niet in HK.
Of het de juiste wijze is? Misschien(?) voor hen maar duidelijk niet ons ding en geen garanties zowiezo.
|
Curious. Ben benieuwd of het houdbaar is. Er zijn toch al barstjes, al wil ik best aannemen dat de pers hier die maar graag uitvergroot, dus ik kan niet inschatten hoe ernstig dat protest is.