Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adam Smith
Scheer ze niet over een kam AUB, ja Hongarije en Polen hebben een verkeerde afslag genomen, niet allemaal.
Ironisch genoeg had Poetin een Oekraïne, dat lid was van de NAVO nooit aangevallen. Ons treuzelen kan juist een fout zijn. Nee, instutionele onvolkomenheden zijn juist nog erger voor een lid van de EU. Ik bedoel Turkije is ook gewoon NAVO-lid, toegegeven ooit was dat land in een betere positie voor toetreding, toen kwam Erdogan en die maakte waar wat alle Europese tegenstanders van dit idee al zeiden...
Frankrijk wordt inderdaad spannend, want onze liberaal Macron heeft zeker binnenlands fouten gemaakt, en Le Pen zit hem op de hielen. Wanneer Le Pen Frans President wordt, dan kunnen alle Europeanen nooit meer Amerikanen voor gek verslijten om voor Trump of Trumpist* te stemmen.
(*= misschien wel erger is zijn blijvende invloed op de partij van Lincoln en Reagan)
De enige uitbreiding die ik wel zie gebeuren is Oekraïne voor de EU, geschikt of niet, en NAVO kan niet, dan maar zo in ons kamp.
Niks nieuws de Euro, kwam er ook zonder de benodigde Politieke unie voor zoiets als een Monetaire unie.
Voor de rest niet, de EU heeft al genoeg problemen. Dus ja uw punt over Neofascisten snap ik heel goed en ik deel uw mening in deze.
|
Eigenlijk is de opkomst van de neofascisten in het Westen ,in Europa en in Amerika het grootste probleem , want ze zien in Poetin hun grote leider.
Poetin zal inderdaad geen oorlog gaan voeren tegen NAVO landen , zoals nu in Oekraïne.
Voor hem is het veel efficiënter, dat de NAVO landen van binnen uit worden afgebroken en uit elkaar vallen.
Daarom zal het Westen zelf een antwoord moeten zoeken op de opkomend fascisme en de nieuwe machtsverhoudingen in de wereld.
Het Westen is kwetsbaar geworden omdat de democratische staatsvorm , cultuur en rechtstaat , door grote delen van de wereld niet worden erkend en gepraktiseerd
Voor Europa is dat nog gevaarlijker, omdat het door dictatoriale en oorlogzuchtige buren wordt omgeven.
De wereld wordt kleiner en de tegenstellingen worden groter.
Deze eeuw van grote veranderingen kan blijkbaar weer terug vallen op de oude ideologieën en oorlogen uit de vorige eeuw.