Los bericht bekijken
Oud 13 april 2022, 12:19   #35
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
12 euro voor een middagmaal en dan nog onvoldoende eten. Dat is straffe kost.
Als ik op donderdag in de Kapellestraat een dagschotel ga eten kost mij dat 11,95 euro, zijnde een goeie steak met goeie saus naar keuze en dikke kroketten of frieten.
Ik heb de indruk dat er in die catering nogal serieus geprofiteerd wordt van de bewoners. Van 7,5 naar 12 euro. Pfff.
Spreek eens met mensen die in die sector werken, een groot WZC in Gent hanteert een budget van 5,5 euro maximum per bewoner per dag. Per dag hee, dus voor de 3 maaltijden samen.

Die mensen eten drie tot 4 keer per weken gehakt met patatten en een klein schepje groenten.

Het WZC is enkele jaren geleden overgenomen door een externe investeerder, die al 3/4 van de staf buitengooide en vervangen heeft door starters, en wie kritiek van de patiënten doorgeeft aan de directie plaatst zich op de lijst van de volgende ontslagronde.
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden