Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon
Ik hoor zo dat je nooit opgesloten hebt gezeten.
Toen ik fatique was op het vijfde van de B-vleugel kreeg ik op zekere morgen 2 chacha's. Die moest ik verdelen onder 78 gevangenen.
Dat is een van die gratis maaltijden waar je over spreekt, één achtenzeventigste van een chacha...
Het eten van volgend jaar wordt berekend op het aantal gevangenen dat er dit jaar zit. Als je wat oplet dan weet je dat de populatie elk jaar stijgt, er zijn dus sowieso dagen dat er geen eten is.
Op zekere dag kreeg ik een soeptas met krieken in, normaal is er dan frikadellenkoek bij. Die ene tas moest verdeeld worden onder 80 gevangenen. Ik zei tegen de cipier dat hij dat zelf mocht doen, en hij deed dat ook. Hij ging de cellen een voor een langs en gaf elke gevangene één kriek als middagmaal.
Als er over is dan kom ik nog eens rond, zei hij laconiek.
Ik wil niks zeggen, maar de mensen die beweren dat de gevangene in luxe leeft, die zijn nog nooit in Belgie opgesloten geweest, en ik geef u op een briefke, de meerderheid zou na twee dagen wenen als een kind.
Zelfs de hele resem veroordelingen van Belgie wegens schending van de mensenrechten in de gevangenis schijnt niemand te storen, tot ze er zelf zitten.
Drie maaltijden per dag... - lol -
|
Indien het waar is wat u hier verkondigt dan zouden al de langdurige gedetineerden ( bv Dutroux) allang overleden zijn aan ondervoeding en dat is NIET het geval! Spijtig wel, in het geval van Dutroux. Hij mag gerust creperen!
De laatste keer dat ik beelden over dat monster zag was hij zeker niet graatmager, eerder overgewicht. Van die 1 kers?
En dan nog, ondanks dat u nonsens uitkraamt: een bejaarde in een rusthuis zou voor 12 euro voor 1 warme maaltijd gerust een keuzemenu mogen krijgen en een goedgevuld bord.
Weet dat zelfs de soep gerantsoeneerd wordt; elke bewoner krijgt een half (!) taske. Schandalig gewoon! En dat voor menskes die niks misdaan hebben....