Los bericht bekijken
Oud 13 april 2022, 14:34   #33
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Als de prijs te hoog is voor de geleverde dienst, staat het de personen altijd vrij om niet in te gaan op de dienst.
Dat is overdreven...
We spreken niet over luxe hee, niet over op hotel gaan.
In de praktijk is een WZC een soort 'basisdienst' waar jammer genoeg veel oudjes niet rond kunnen.
Ik heb het geluk gehad dat mijn ouders nooit naar zo een sterfkot zijn moeten gaan, en thuis zijn kunnen blijven. Maar voor sommigen zit dat er niet in.
Een alleenstaande bv, die begint te dementeren kan in veel gevallen niet meer zelfstandig wonen.

Als die mensen dan aan woekertarieven zoals nu (1800 tot 2000 euro per maand) in privé WZC's moeten leven omdat de openbare sector die privatiseerde dan zijn die financieel gejost.

En het surplus blijven afwentelen op OCMW is geen oplossing, zolang men geen prijsbeperkingen oplegt gaat de privé blijven massaal investeren in zowel nieuwe WZC's als in het opkopen van openbare.

Dit is big business geworden...

De marktwerking inzake prijsbepaling werkt hier niet langer...

Puur principieel ben ik ook tegen prijsregulering, maar hier dringt een prijsbeperking zich echt wel op.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden