Discussie: Wokeness
Los bericht bekijken
Oud 15 april 2022, 06:16   #1024
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

....

“Daarom heb ik ook zo’n moeite met woke. Ik vind dat het grootste existentiële gevaar voor de westerse beschaving. Ooit. Met een zweem van progressivisme, ‘we zijn voor inclusie, tegen ongelijkheid, tegen discriminatie’, wordt dat gemarket om het compleet wegzuiveren van de blanke onderklasse in de samenleving te regelen.”

....

“In het onderwijssysteem, als je uit een klein dorp komt en je bent blank, mag je helemaal niets meer. Je moet je mond houden op de universiteit, want je bent wit en per definitie fout, je mag niet praten over je eigen strijd vanuit de onderklasse. Eigenlijk heb je daar geen plek meer. Hetzelfde in de massamedia. Het wordt elke dag woker en woker. Idem bij culturele instellingen. Je hebt een blanke progressieve elite die samen met beroepsallochtonen eigenlijk de blanke onderklasse volledig wegzetten en in postmoderne concentratiekampen steken. Want ze mogen niets meer. Vroeg of laat zal dat wel een keer in hun eigen gezicht ontploffen. Maar goed, mijn links is niet dat soort links.”

...

“Sterker nog, nu zeggen ze dat het feit dat we Oekraïense vluchtelingen helpen racisme is, nu gaan ze dat discours op tafel leggen. Ik kan het niet genoeg benadrukken. Woke is een neoliberale, racistische klassenoorlog tegen blanke arbeiders. Het is georganiseerd, het is gepland. Ze hebben de macht in de instituties, aan de universiteiten, in de politiek. Onderschat niet wat voor existentieel gevaar ze vormen. Het gaat heel ver. Ze ontwikkelen lesprogramma’s voor basisscholen die echt eng zijn, waarbij elke identiteit wordt afgebouwd. Tot het gender van een kind toe.”
...

“Daarbij moeten we ook de angstcultuur benoemen. Ik krijg zoveel berichten van mensen uit universiteiten, de massamedia en de culturele sector. Officieus zeggen ze: ‘Wat je schrijft over woke is waar, wij durven niets meer zeggen, van bovenaf krijgen we woke opgelegd.’ Er is een angstcultuur zoals bij het maoïsme. Dat moeten we eerst afbreken. Zoveel macht hebben ze niet. Ze hebben macht bij de instituten, maar niet bij het volk. Als dat reageert, kan het snel gaan.
Straffe uitspraken van een Nederlandse ex-groenlinkser ... zeer interessant interview.

(Voor wie interesse heeft kan ik het wel even PM'en.)

In de meltingpot gaat alles kapot.

Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen.

Laatst gewijzigd door Vlad : 15 april 2022 om 06:24.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden