Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche
De dingen die ik zeg uit provocatie, meen jij gewoon serieus.
Je hebt echt hulp nodig. En nee, dit is geen persoonlijke aanval. Maar een redelijk objectieve observatie. Jij wil met je pro-Russische houding mensen interviewen in een stad, waar de Russische troepen een massaslachting hebben aangericht..
Ik weet het niet, hoor. Maar te vaak op je achterhoofd gevallen?
|
Correctie. Waar de Oekraiense propaganda zegt dat er een massaslachting heeft plaatsgevonden.
Dingen die ik zeg uit provocatie worden ook serieus genomen.
En nee, ik ga het niet doen omdat ik weet dat ik toch de kans niet zal krijgen om mensen te interviewen.
Ik ben goed in het lezen van iemands opinie voor die mijn opinie kan afleiden. Niet op ren anoniem forum natuurlijk.
Mijn gesprekken met vrienden in Oekraine (die van Odessa durven niet meer daar moet nu een echte terreur heersen) en met vluchtelingen in de trein geven een vrij goed beeld denk ik hoe de gemiddelde Oekraiener denkt.
De meeste haten de "vuile politiek" niet alleen Poetin maar ook hun eigen politieke elite, en ook specifiek het gestook van de Amerikanen komt dikwijls aan bod. Oekraieners zijn enorme cynici. De meeste mensen blijven Sovjet-nostalgisch. De huidige situatie is "stront" reeds voor de oorlog en nu helemaal.
En dat staat helemaal niet zo ver van hoe ik er zelf over denk.Ik ben dus niet bang van de gemiddelde Oekraiener wel van de veiligheidsdienst. Want dat is een Sovjet traditie die het regime wel heeft overgenomen en zelfs nog uitgebreid.