Los bericht bekijken
Oud 25 april 2022, 19:53   #522
Den Duisteren Duikboot
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Ik heb nooit goed begrepen waarom Arno als zo een grote gezien werd. Ik vond zijn muziek ook niet echt goed. Nummertje of 2, 3 dat te pruimen valt, maar voor de rest toch echt veel bagger. Ik heb altijd het idee gehad dat het vooral zijn gespeelde typetje was dat erg in de smaak viel en minder de muziek zelf.
Reguliere Arno-albums zijn me doorgaans ook te wisselvallig. Dat neemt niet weg dat een beetje grasduinen in 's mans oeuvre genoeg paaseitjes oplevert om een paar mandjes te vullen. Al ligt het er natuurlijk maar aan of je meer voor pure dan wel melkchocolade valt. Ik kan bijvoorbeeld zijn naar Frans chanson neigende nummers doorgaans beter pruimen dan de rockers.

Het typetje heeft mij nooit gestoord. Elke mens is een beetje zijn eigen dramaturg en zeker als je als relatief verlegen mens in de publiciteit staat is het soms handig om je achter zo'n typetje te verstoppen. Het hele idee dat je 'altijd jezelf moet zijn' vind ik overroepen. God weet hoe saai een Bowie was geweest als hij nooit typetjes had gespeeld. Popmuziek mag gerust een beetje theater zijn.
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden